viernes, 30 de noviembre de 2018

DIA DA CIENCIA EN GALEGO

Dende hai uns cantos anos o 30 de novembro adícase a conmemorar esta data como o "Día da Ciencia en Galego". No noso cole estamos moi concienciados da relevancia que ten a ciencia e todo o ámbito científico e todas as posibilidades que nos ofrece para desenvolver un mundo mellor.

Para iso, para esta xornada decidimos organizar para todo o alumnado unha Feira STEAM, onde cada curso presentaría nun stand propio un experiemento relacionados coas áreas STEAM para dar a coñecer actividades científicas a outros compañeiras/os do cole. Alén disto a Feira sería inaugurada pola científica Teresa Fernández, investigadora e profesora da Universidade de Santiago que coordina na actualidade dous proxectos STEAM a nivel nacional.


Os talleres que se puideron visitar na Feira foron os seguintes:

SPIN- ART: O alumnado de infantil preparou un experimento donde a través do uso dun spiner e da forza centrípeta e centrífuga podemos preparar un mural cuns debuxos preciosos.




NATUREZA, ARTE E MATEMÁTICAS: Os nenos e nenas de primeiro e segundo falaron do  land-art, que é unha corrente da arte contemporáneo na que a paisaxe é a obra de arte están estreitamente enlazados. Utiliza elementos da natureza como material para intervir en sí mesma. A súa proposta parte da análise xeométrica e matemática dun tipo concreto de land-art, os mandalas. Analizamos conceptos como punto, liña, radio, as distintas figuras planas que se empregan para a súa composición, ou a simetría.  Para elo realizaremos con elementos do noso medio un mandala e explicaremos o elementos que o configura.


 
¿MAXIA OU MATEMÁTICAS?:  As nenas e nenos de 3º de EP gústalles moito a maxia e as matemáticas. Así que se converteron en matemagos, de xeito que realizando pequenos trucos de maxia nos que sempre se deben empregar as matemáticas para poder resolvelos. As mates están presentes en moitas cousas da nosa vida diaria, como tamén nos dados e nas barallas de cartas.



KILEAUA EN ERUPCIÓN: O alumnado de 4º de EP estivo estudando recentemente o que son os volcáns e como se produce a erupción dos mesmos, polo que decidiron explicar como se produce facendo unha simulación do último volcán do continente que así o fixo.





¿QUEN É ROBOBO?: Hoxe en día unha das aplicacións máis importantes da ciencia e na enxeñaría, polo que o alumnado de quinto de primaria organizou un taller con Robobo, un simpático robot que pode facer moitas cousas utilizando a súa lingua materna : o programa Scratchx.  A través deste programa dámoslle pequenas comandas o robot controlando determinadas variables dos seus movementos: o tempo, a distancia, os xiros, cando falar, etc...



¿COMO PODEMOS INFLAR UN GLOBO?: Todos coñecemos a forma clásica de inflar un globo, pero o alumnado de sexto de primaria decidiu mostrar no seu stand como coa realización dunha reacción química simple se pode facer reaccionar dous elementos de xeito que o reactivo que nace desa mistura sexa capaz de inflar un globo.



No hay comentarios:

Publicar un comentario