Dende hai
uns cantos anos o 30 de novembro adícase a conmemorar esta data como o
"Día da Ciencia en Galego". No noso cole estamos moi concienciados da
relevancia que ten a ciencia e todo o ámbito científico e todas as
posibilidades que nos ofrece para desenvolver un mundo mellor.
Para iso,
para esta xornada decidimos organizar para todo o alumnado unha Feira STEAM,
onde cada curso presentaría nun stand propio un experiemento relacionados coas
áreas STEAM para dar a coñecer actividades científicas a outros compañeiras/os
do cole. Alén disto a Feira sería inaugurada pola científica Teresa
Fernández, investigadora e profesora da Universidade de Santiago que coordina
na actualidade dous proxectos STEAM a nivel nacional.
Os talleres que se puideron
visitar na Feira foron os seguintes:
SPIN- ART: O alumnado de infantil preparou un experimento donde a través
do uso dun spiner e da forza centrípeta e centrífuga podemos preparar un mural
cuns debuxos preciosos.
NATUREZA, ARTE E MATEMÁTICAS: Os nenos e nenas de primeiro e segundo falaron
do land-art, que é unha corrente da arte contemporáneo na
que a paisaxe é a obra de arte están estreitamente enlazados. Utiliza elementos
da natureza como material para intervir en sí mesma. A súa proposta parte da
análise xeométrica e matemática dun tipo concreto de land-art, os mandalas.
Analizamos conceptos como punto, liña, radio, as distintas figuras planas que
se empregan para a súa composición, ou a simetría. Para elo realizaremos con elementos do noso medio
un mandala e explicaremos o elementos que o configura.
¿MAXIA OU MATEMÁTICAS?: As nenas e nenos de 3º de EP gústalles
moito a maxia e as matemáticas. Así que se converteron en matemagos, de xeito
que realizando pequenos trucos de maxia nos que sempre se deben empregar as
matemáticas para poder resolvelos. As mates están presentes en moitas cousas da
nosa vida diaria, como tamén nos dados e nas barallas de cartas.
KILEAUA EN ERUPCIÓN: O alumnado de 4º de EP estivo estudando recentemente
o que son os volcáns e como se produce a erupción dos mesmos, polo que
decidiron explicar como se produce facendo unha simulación do último volcán do
continente que así o fixo.
¿QUEN É ROBOBO?: Hoxe en día
unha das aplicacións máis importantes da ciencia e na enxeñaría, polo que o
alumnado de quinto de primaria organizou un taller con Robobo, un simpático
robot que pode facer moitas cousas utilizando a súa lingua materna : o programa
Scratchx. A través deste programa dámoslle pequenas comandas o robot
controlando determinadas variables dos seus movementos: o tempo, a distancia,
os xiros, cando falar, etc...
¿COMO PODEMOS INFLAR UN GLOBO?: Todos coñecemos a forma clásica de inflar un globo, pero o alumnado de
sexto de primaria decidiu mostrar no seu stand como coa realización dunha
reacción química simple se pode facer reaccionar dous elementos de xeito que o
reactivo que nace desa mistura sexa capaz de inflar un globo.
No hay comentarios:
Publicar un comentario